Przygody Meli

    prosty tekst do czytania dla dzieci 8-letnich

   wraz z ćwiczeniami rozwijającymi funkcje

     niezbędne w nauce czytania i pisania

               

Efektywne uczenie dziecka czytania i pisania jest możliwe tylko wtedy, gdy dziecko jest do tego gotowe. Oznacza to, iż funkcje potrzebne do opanowania tych umiejętności powinny osiągnąć odpowiedni poziom. Dziecko musi dokładnie wysłuchiwać dźwięki mowy i dokładnie spostrzegać kształty liter. Musi umieć dokonać syntezy i analizy wyrazów (podzielić je na sylaby i głoski). Poza tym musi mieć sprawną rękę, aby wyraźnie zapisywać litery.

Wstępne przygotowanie do nauki czytania odbywa się na materiale nieliterowym. Jeśli dziecko rozpocznie naukę nieprzygotowane, musi równolegle z ćwiczeniami w czytaniu i pisaniu, rozwijać  funkcje potrzebne do mabycia tych umiejętności.

Tekst i ćwiczenia, jakie przygotowałam, są przeznaczone dla dzieci, które już znają wszystkie litery i potrafią je złożyć w wyrazy. Najlepiej, aby już umiały czytać sylabami, ale jeśli tego jeszcze nie potrafią, też mogą korzystać z tych ćwiczeń.

Teksty są ilustrowane.

Dzięki Przygodom Meli zyskasz:

#ciekawe teksty, na których dziecko będzie mogło ćwiczyć czytanie 

#materiały do ćwiczenia funkcji percepcyjno-motorycznych, których odpowiedni rozwój jest niezbędny do opanowania umiejętności czytania i pisania

#gotowe i różnorodne materiały do pracy z dzieckiem na 5 tygodni systematycznej pracy

#gwarancję, że dziecko uzyska postęp w czytaniu i pisaniu, jeśli przerobi cały materiał

#zwiększenie motywacji do czytania i pisania u swojego dziecka poprzez różnorodność                     i atrakcyjność ćwiczeń oraz stopniowe postępy, jakie będzie uzyskiwało.

Istnieją różne teorie na temat przyczyn zjawiska dysleksji. Jest też wiele metod pracy               z dzieckiem dyslektycznym. Uważam, że najlepszym wyjściem jest łączenie różnych metod. Wówczas, bez względu na przyczynę, jest nadzieja, że dziecko zacznie robić postępy. Na pewno nie należy wierzyć w metody przynoszące natychmiastowe efekty. Potrzeba czasu, aby wyrównać funkcje niezbędne do czytania i pisania i małymi kroczkami, poprzez systematyczne ćwiczenia, dążyć do opanowania tak ważnych umiejętności.

Ćwiczenia, które przygotowałam, są oparte głównie na analizie słuchowej i wzrokowej wyrazów. Większość ćwiczeń to materiał literowy. Jeśli dziecko ma bardzo duże problemy       w czytaniu, warto uzupełnić je o ćwiczenia na materiale nieliterowym, jakich jest wiele           w księgarniach.

 

Dla kogo są te ćwiczenia?

Dla dzieci od klasy I (drugi semestr) i klasy II. Dziecko musi znać wszystkie litery i umieć dokonać ich syntezy, czyli złożyć je w wyraz. 

Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez starsze dzieci, czyli jeśli ich trudności w czytaniu           i pisaniu są bardzo duże.

Są przeznaczone do wykonywania w domu przez dziecko z pomocą rodzica. Chcę w tym miejscu zaznaczyć, że nawet, jeśli dziecko bierze udział w  zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych w szkole raz w tygodniu, to i tak powinno pracować codziennie w domu. Tylko systematyczna praca daje dobre efekty.
 

 Jak w praktyce wygląda praca z dzieckiem w domu ?

Tekst jest podzielony na 5 części. Każda z nich to inna historyjka, do której są dołączone ćwiczenia funkcji wzrokowych, słuchowych oraz ćwiczenia w pisaniu. Każdy taki zestaw (tekst +ćwiczenia) jest przeznaczony na jeden tydzień. Pracujesz z dzieckiem przez 6 dni w tygodniu (oprócz niedzieli). Wszystkie ćwiczenia oparte są na jednym tekście, ponieważ ich celem jest dobre opanowanie wyrazów występujących w danym tekście. Tak właśnie pracuje się z dziećmi z dysleksją.

Każdy Zestaw jest inny, jednak zasady według jakich zostały stworzone, są takie same. Oto one:

1. Wszystkie ćwiczenia w danym tygodniu podporządkowane są jednemu tekstowi, który ma zostać wyćwiczony do poziomu automatyzmu. Na koniec tygodnia dziecko powinno poprawnie przeczytać cały tekst.

2. Praca zaczyna się od poznania słów, które występują w tekście.

3. Wyrazy te są utrwalane we wszystkich ćwiczeniach występujących w danym tygodniu.

4. Pracę w każdym dniu kończy pisanie.


5. Wielkość czcionki i jej kształt dobrałam w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić dziecku czytanie.

Teksty do czytania i niektóre ćwiczenia trzeba wydrukować, gdyż jest to tzw. ksiażka elektroniczna (format pdf).

Opinie osób, które pracowały ze dziećmi w oparciu o Przygody Meli

Bardzo dziękuję za próbkę i powiem, że już z niej skorzystałam na zajęciach indywidualnych       z chłopcem 9-letnim mającym trudności z czytaniem. Opowiadanie bardzo mu się podobało. Chętnie wykonywał wszystkie ćwiczenia, nie był znudzony, ani znużony. Szybko zapamiętał wiele wyrazów     i już na kolejnych zajęciach przeczytał bezbłędnie i płynnie całe opowiadanie. ”                                                                                                                                              Marzanna

 Pracuję z dzieckiem w oparciu o "Przygody Meli". Pierwszy tekst o Meli, która się dobrze uczy, ale ma problemy z czytaniem bardzo zachęcił moje dziecko do pracy i nauki czytania. Zrealizowaliśmy dwa rozdziały. Wczoraj moje dziecko samodzielnie przeczytało po raz pierwszy całą książeczkę z "Przygodami Kubusia Puchatka". Są wprawdzie jeszcze problemy z przeczytaniem dłuższych wyrazów i głoskowaniem. Zauważam dużą poprawę w czytaniu, lepsze wyniki w szkole (dobra ocena za czytanie nowego tekstu), większą motywację do pracy. Bardzo podoba mi się forma ćwiczeń, różnorodność zadań, podział na dni. 
                                                                                                                 Anna 

 Chciałam się podzielić moimi wrażeniami po wprowadzaniu ćwiczeń zawartych w Pani książkach. Moje dziecko jest bardzo pozytywnie nastawione do tych zadań, syn czasem sam się domaga, by   z nim ćwiczyć. Mam wrażenie, że nabrał pewności siebie. Zaczęło się zdarzać, że sam wykazuje inicjatywę w kierunku czytania. Wcześniej uciekał od czytania całkowicie, a teraz zdarza się, że sam zabiera się za czytanie wyrazów np. w telewizji czy w czasopiśmie, które ja sobie czytam. Jest bardziej otwarty. Chciałbym zaznaczyć, że stosuje tą metodę nieregularnie. Wiem, że Pani poleca systematyczność. Życie się różnie układa i nie zawsze ta systematyczność wychodzi. Ale ,mimo wszystko, w przypadku mego syna Pani metoda działa. Jestem zadowolona przede wszystkim z entuzjazmu, jaki widzę u dziecka dzięki Pani ćwiczeniom. Jak chwalę syna za zrobienie dobrze zadania szkolnego, to zdarza się często, że syn mówi, że to dzięki zadaniom tym dodatkowym czyli zadaniom od Pani. 
                                                                                        Ewelina, mama 8-letniego Miłosza

Pracę z tekstem "Przygody Meli" zaczęliśmy 3 dni temu. Korzystając z Pani rad, zrobiliśmy plan zajęć i wykluczyliśmy z zajęć niedzielę. Te dwa, w sumie proste zabiegi, dały Antkowi chęć do pracy. Dziecko wie, że jest czas na naukę, ale też jest czas na zabawę i odpoczynek. Nie mogę uwierzyć, że tak to działa, a tydzień nauki (wcześniej pracowałam z  innymi materiałami) bardzo systematycznej mamy już za sobą. Materiały o Meli oceniamy z Antosiem jako bardzo interesujące. Niejednorodne ćwiczenia powodują, że Antek nie jest znudzony. Ilość ćwiczeń przeznaczona na jeden dzień jest odpowiednia. Jestem bardzo zadowolona, a Antek wczoraj dostał dwie piątki: jedną z czytania i jedną z gramatyki. Ja wiem, że to jeszcze za wcześnie na trwałe efekty, ale dwa tygodnie temu nie mógł się nauczyć czytać, bo czytanie go przerażało, a po tygodniu już wie, że można się nauczyć. Nie poddaje się tylko chętnie ćwiczy i to właśnie jest nasz ogromny sukces po pierwszym tygodniu. 
                                                                                                                  Ewa

 

Jaką mam gwarancję, że te ćwiczeń będą dobre dla mojego dziecka?

Ćwiczenia dla dzieci z dysleksjąJeśli okaże się, że nie będziesz zadowolona z materiałów, jakie przygotowałam albo tekst i ćwiczenia okażą się nieodpowiednie dla Twojego dziecka, zwrócę Ci pieniądze. Napisz tylko do mnie e-maila. Gwarancja obejmuje 14 dni od momentu zakupu.

Ile kosztują Przygody Meli?

Materiały w formacie pdf, wystarczą na 5 tygodni efektywnej, codziennej pracy z dzieckiem. Nie musisz korzystać już z innych materiałów, chyba że trudności Twojego dziecka są bardzo nasilone. Są one tak skonstruowane, że zapewniają rozwój wszystkich funkcji potrzebnych do nauki czytania   i pisania.

   Cena  = 40 zł


                                        
W jaki sposób złożyć zamówienie?
                     
                                    

Aby mieć dostęp do Przygód Meli, kliknij w guzik zamówienia. Po dokonaniu zapłaty otrzymasz dostęp do strony z materiałami.

Zamów teraz


PS.  W ramach zakupu Przygód Meli możesz uzyskać 2 porady za pomocą e-maila.                                                       

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kim jestem i poczytać o sposobach pomagania dziecku w czytaniu i pisaniu, wejdź na stronę: http://MojeDzieckoDobrzeCzyta.pl

#